За регламентом автовиробників міняти масло у двигуні потрібно кожні 10 або 15 тис. км або не рідше ніж на рік. Але деякі моделі самостійно розраховують періодичність заміни, орієнтуючись на кількість мотогодин та умови експлуатації.

масло гірше відводить тепло – в результаті двигун ще більше перегрівається; зменшується захист від корозії; продукти згоряння та зносу починають накопичуватися всередині двигуна, а потім заб'ють масляні канали, що в результаті також може призвести до капремонту. двигуна.

При експлуатації транспортного засобу, моторне масло поступово забруднюється, старіє, стає менш в'язким і втрачає свої змащувальні та захисні властивості. А це загрожує підвищеним зносом усіх деталей двигуна.

Якщо машина постійно штовхається в пробках, а мотор у неї наддувний, та ще й з малим об'ємом масляного піддону, мастило постійно працюватиме на знос. А така робота закінчується тим, що її ресурс швидко виробляється. Тому, при міській експлуатації заміну треба робити частіше, ніж наказує інструкція.